torsdag, februari 24, 2011

Forgive me Fiktiviteter, for I have sinned



Förlåt förlåt, jag förtjänar inte att vinna fina bokpaket med skumtomtar. För efter fleeera veckors ströläsning i mastodontboken hoppade jag tidigare i veckan på chansen att norpa ett lite mer läsvänligt läsex i nästan-pocketformat från jobbet. Usch på mig. Så nu parallelläser jag alltså samma bok, hög nivå på det nörderiet, eller vad säger ni?

Och som det nu ser ut kanske ni får läsa en recension av nämnda bok vad det lider. För superbra är den ju, annars skulle jag inte ha två exemplar av den hemma! Recension på kommande alltså, innan skumtomtesäsongen kickar igång igen!

10 kommentarer:

Blodeuedd sa...

wow du är galen! ;) Hihi

Dumma bibban har den endast som ljudbok, nope inte för mig. Alldeles för lång tid att lyssna

Nina sa...

Det finns en bok i min samling som existerar i tre olika exemplar. Så du är i gott sällskap.

Unknown sa...

Du ska inte sälja en av dem då?

;-)

Helena sa...

Jag förlåter dig naturligtvis, det är aldrig fel att köpa böcker, och särskilt inte när det handlar om så bra böcker ;) Jag har till och med förståelse för att du vill byta ut den där tegelstenen jag skickade (så storsint är alltså jag), jag glädjer mig mest åt att du gillar den och vill fortsätta läsningen. Ser fram emot en recension (blir det en av varje bok eller en sammanslagen ;) ?),

snowflake sa...

haha, det här ska jag komma ihåg som exempel när nån anklagar mig för nördighet. :-)

Bokbabbel sa...

Blodeudd: Galen är väl att ta i, men jag hoppade på chansen att äntligen kunna läsa ut denna bra-iga bok! :) Ja, tror inte ljudbok är det rätta formatet för den här! Men pocket däremot!

Nina: Vilken vilken vilken?

Tess: Närå, när jag läst ut pocketversionen får den nog vandra vidare på något sätt

Helena: Du är för god för mig! Och NEJ, kommer absolut inte att vilja byta ut tegelstenen, den är inplastad och allt, och så har jag skrivit i den att jag fått den av dig :) Jag bara vänstrar lite med dess lättare lillasyster

Snowflake: Heh. At your service

Helena (Dark Places) sa...

Åhå, finns den i smidigare format nu? Nästan så att jag blir sugen på att göra en Bokbabbel så att jag kan släpa med mig denna fantastiska bok utan att behöva skaffa större väska/få diskbråck. Helt motiverat inköp med andra ord! Om du frågar mig, that is...

Bokbabbel sa...

Helena: Jepp, sen en tid tillbaka. Rekommenderar dessutom den blåa pocketutgåvan som är ännu mindre till formatet (vanlig pocket), men ändå inte blir för tjock eller har för liten stil!

Mycket rörd av uttrycket "göra en Bokbabbel" förresten. Förtjusande!

Evalinn sa...

Riktigt nördigt! ;-)

Bokbabbel sa...

Eh, jaa...