fredag, augusti 03, 2007

Gyllene sidor

"Allt" av Martina Lowden XXXX
Ja-a ni. Det här var ju en rätt svår bok att poängsätta kan jag säga. Boken föreställer Martinas dagbok under åren 2003-2006 och boken är precis som flummig och diffus som en dagbok kan (och skall) vara. Idén var riktig rolig, och den fungerade i de flesta fallen, men tyvärr gick alltför många svåra ord mig förbi (Martina är en riktig ordkonstnär som frossar i en adekvat vokabulär). En hel del listor trängdes bland sidorna och det gillade jag, jag är själv en listmänniska. En intressant bok som dock inte blev en bok med stort B, och jag undrar om man nu skall förväntas antingen älska eller hata den? Kritikerna har alla älskat den i alla fall.

I övrigt skall det bli skönt med veckoslut, men jag får en kompis på besök så det lär inte bli särskilt mycket läst =). Trevligt veckoslut på er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blev alldeles underbart salig av den där boken. Men så mådde jag jätte illa medan jag läste den och när illamåendet sedan gått över till nästan dag klarade jag inte av att fortsätta läsa. Så fort jag ser boken mår jag illa trots att jag gillar den massor. Så skumt! Och frustrerande ;P