onsdag, juli 06, 2005

Värmebölja

"Vill gå hem" av Jonas Gardell XXX+
Boken handlar om syskonen Rut och Rakel som har ett slags hat-kärleksförhållande till varandra. Då Rakel lämnar sin sambo Verner och flyttar in hos Rut och hennes familj tätnar spänningen mellan systrarna.
Boken var i princip bra, men den ledde just ingenvart. Författaren kommentarer mellan vissa kapitel var roliga skilt för sig men gjorde mig väldigt förvirrad, vad hade de med berättelsen att göra? Gardell berättade bland annat om när han klädde ut sig till påskhäxa, öööh, jaha...?

Värmen har dragit in över Finland, kanske är det därför mina recensioner känns så torftiga. Hett är det på jobbet också, försöker ställa mig vid fläkten så ofta som möjligt =). Fast nej nej, man skall inte klaga!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det grovmaskiga nätet handlar egentligen bara om en enda konstig mordutredning om två väldigt konstiga mord. Det första(inledande) är en man som vaknar upp och hittar sin fru död. Han kommer heller inte ihåg vad som hände natten innan. Men inte klar med boken(kör den som lyssnarbok i mp3n när jag är ute o reser med lokaltrafiken) så vet inte riktigt vad jag ska säga om den, lite medelmåttig.

Nja jag har ingen egen hemsida och/eller blogg. Jobbar med att göra webbsidor åt folk så blir aldrig av att jag orkar göra min egen :P

Hur jag hittade hit har jag ingen koll på satt bara o slösurfa o plötsligt dök något intressant upp. Tror det var från en annan blogg som skrev om denna.

- Emil