tisdag, maj 31, 2005

Mycket att göra

"Mord i sinnet" Redaktör Elizabeth George XXXX-
Boken är en novellsamling med 26 kriminalnoveller skrivna av 26 olika kvinnliga författare, bland annat Ruth Rendell, Joyce Carol Oates, Minette Walters m.m. Det är svårt att ge ett allmänt betyg för hela boken då novellerna var så olika, vissa bättre och andra sämre. Idén var dock trevlig, och en trevlig detalj var presentationen av varje författare i början av boken. Kanske skulle presentationen ha passat bättre framför varje novell, men då kanske läsandet inte skulle ha blivit så flytande. Jag vet inte. Elizabeth George hde tyvärr inte skrivit någon egen novell, men däremot ett förord som var riktigt "smart". Denna novellsamling är, tack vare novellernas korta format (ca 5-30 sidor) tacksam att ha liggande på nattduksbordet - man kan lätt läsa en novell varje kväll. Eller kanske två... ;)

Sådär allmänt kan jag nämna att läsandet säkert kommer att bli lite långsammare inom den närmaste tiden, min studentdimission är på lördag :D och innan den återstår en hel del arbete! Och så borde jag hinna läsa juridik också! Men, jag skall uppdatera bokbloggen så ofta jag kan =).

Inga kommentarer: