tisdag, mars 01, 2011

Månadssummering februari 2011

Agnès Desarthe - Chez Moi
Sissel-Jo Gazan - Dinosauriens fjädrar
Elly Griffiths - Flickan under jorden
Claude Izner - Mordet i Eiffeltornet
Carin Gerhardsen - Vyssan lull
Patti Smith - Just Kids
Louise Welsh - Det dolda rummet
Siri Hustvedt - The Summer Without Men

Antal böcker på finska/engelska: 0/2
Antal novellsamlingar: 0
Antal ungdomsböcker: 0
Antal graphic novels: 0
Antal tegelstenar: Jag jobbar på det!
Sammanlagt antal: Uttifuttiga åtta. Men så är februari också en kort månad, och jag har haft väldigt fullt upp med dubbeljobbande.

Månadens bästa: Siri!
Månadens sämsta: Dinosauriens fjädrar. Puh!
Månadens överraskning: Att det känns som väldigt länge sedan jag läste Chez Moi samtidigt som jag alltså inte läste så många böcker den här månaden.
Månadens besvikelse: Att det fortfarande inte blivit någon wow-upplevelse under det här året.

7 kommentarer:

Evalinn sa...

Vad tyckte du om Mordet i Eiffeltornet?

Metta Karlsson sa...

Ja men visst är februari ypperligt kort!

Bokbabbel sa...

Evalinn: Recension på kommande, mysdeckare men inte riktigt i min smak

Böcker x3: Är helt okej med att det är mars nu ja, men för lässtatistiken ser det ju inte bra ut

catariina sa...

Jag blir så himla imponerad. Fast jag älskar böcker och att läsa hinner jag högst igenom en bok i månaden. Suck.

Bokbabbel sa...

Läs i bussen! Och i reklampauserna!

Sara BE sa...

Det känns som om ganska så många har varit oinspirerade och läströtta under februari. Det är som Helena på Dark Places skriver (eller citerar): februari är den grymmaste månaden. Själv hann jag med ynka fem böcker ... Skriver läsrapport i morgon!

Bokbabbel sa...

Ja, kort månad, och rysligt ineffektiv på läsfronten. Tur att det är mars nu!