fredag, november 09, 2007

Fascination

"Tvillingsystrarna" av Marie Hermanson XXX½
Jag lånade den här boken nästan enbart på grund av titeln; jag har alltid fascinerats av tvillingpar och läste många serier om sådana som liten (Tvillingarna Wakefield, tvillingarna på S:t Claire, Tvillingdetektiverna). Nåväl. Denna bok handlar om Richard som på ett aningen udda vis lär känns Elisabeth och hennes speciella familj; hennes sjukliga tvillingsyster Gertrude och flickornas pappa och faster. Boken var kort och det hände inte speciellt mycket. Slutet var såväl öppet som gav en inblick i vad som skulle hända sedan. Inte den bästa bok jag har läst, men ändå fick jag lust att sätta mig i tvillingfamiljens stora vardagsrum och sitta där och läsa och spela med den excentriska familjen.

Inga kommentarer: