torsdag, juli 26, 2007

Äntligen!

Hurra! Nu har jag fått ork att titta in på Blogger igen för att försöka få igång bloggen, och denna gång fungerade det! Flera gånger har sidan tiltat så att jag till exempel inte kommit åt att skriva lösenordet - ganska så svårt att logga in då...

Bokbloggen torkade tyvärr till stor del ut tidigare, men nu skall jag ta i den med nya krafter och försöka sparka igång den igen. Förhoppningsvis hittar läsare hit igen... =)


Just nu sommarjobbar jag på ett förlag - inte så glamouröst som det låter, egentligen sysslar jag med telefonförsäljning... :P Denna vecka har jag varit sjukskriven med förkylning, vilket passade ihop med utgivningen av Harry Potter and the Deathly Hallows. Spännande var det att få den sista boken i handen, men tyvärr var jag inte helt övertygad; lite seg i början för att sedan bli sliskig i slutet. Rowling kunde ha gjort bättre tycker jag.


I dag lade jag händerna på den omtalade debutboken Allt av Martina Lowden. Över 600 sidor tjock och kritikerrosad än här, än där. Förväntningarna blir ju minst sagt höga. Ytterkanterna av sidorna är dessutom förgyllda, som på vissa biblar. Önskar att jag också kommer att älska och förstå boken, fyllas av den. Vilja få tag på ett eget exemplar (boken har varit slut på finska Adlibris i ungefär en månad), rekommendera den åt alla och lägga till den på listan över Böcker med stort B.
Tyvärr är jag ibland alltför otålig med böcker. Världen är så full av dem att jag snabbt vill läsa boken, visserligen njuta av den men sedan snabbt gå vidare till nästa. Få böcker har fått mig att på riktigt stanna upp och läsa långsammare, dra ut på läsupplevelsen. Vit oleander av Janet Fitch är en. Du eller aldrig av Malin Kivelä en annan.

Inga kommentarer: