tisdag, december 27, 2005

Efterdyningar

Julen kom gick i skön julefrid ute på sommarstugan i sällskap med familjen. Supermysigt hade vi det, men kan inte låta bli att förundras över det stora ståhej som julen orsakar för att sedan vara över så snabbt.
Bokskörden bestod av sista delen i Lian Hearns trilogi, "Under lysande måne", "Kafka on the Shore" av Haruki Murakami och "Maken" av... någon kvinnlig författare jag tyvärr inte minns namnet på just nu. Skulle gärna kasta mig över böckerna och en hel del andra som väntar i bokhyllan, men håller på med "skolläsning" och Susanna Clarke.
Just nu är jag tillbaka i Åbo för att hinna vara med gullet. Nu är han på jobb och jag "gör skolarbete" mellan hostattackerna ;)
Dags att koka lite gröt. Gourmetmat, jag vet, men jag ids inte fylla kylskåpet bara för några dagars vistelse.

Inga kommentarer: