torsdag, november 18, 2010

Jag ställer fram en skål

Nu får ni ursäkta mig allihopa, men jag är inne i ett så bra läsflow för tillfället att jag inte vill avbryta det för att dela ut körsbär till höger och vänster. Jag ställer fram en skål av dem i stället, så får den som vill komma och plocka (bara ni låter bli att spotta kärnorna på golvet!).

Tusen tack ändå till Cathrines bokblogg, It's a Literary Thing,
Cinnamon Books, En bok om dagen, Bokbrus och ...med näsan i en bok som gladde mig med sina körsbär!

Fun finsk design-fact förresten: körsbär heter kirsikka på finska, och Kirsikka är namnet på ett av Marimekkos tyger som ser ut så här. Så nu vet ni det också.

8 kommentarer:

Hanneles bok-paradis sa...

kirsikka är gott

Bokbabbel sa...

it is! Lite kliar de i min allergiska mun ibland, men bara lite

Lisa sa...

Tackar tackar för lite finsk design-uppdatering! :D

Bokbabbel sa...

Bra att den uppskattades, kände att det varit lite glest bland just de inläggen, jag ska skärpa mig! ;)

Lisa sa...

Haha, bra. Känn piskan vina från mitt håll i alla fall ;)

Men vem är jag att svinga piskan.. egentligen.? Det har som synes flyttat in en pausfågel i min blogg. En väldigt fin sådan visserligen men inte så bokbloggs- och läsfrämjande. Det kanske rent av är en olyckskorp? (hemska tanke!) Jag får nog ta och byta pausfågel - så det händer NÅGOT i bloggen i alla fall :)

Bokbabbel sa...

Jag fick faktiskt en idé att fota ett omslag bredvid en ljuslykta men jag har inte läst boken än ;)

Jag såg att du uppdaterat pausfågeln ja. Men kära du, det är november, och året runt tycker jag det verkar som om någon bokblogg tar paus av en eller annan orsak. Kanske läser du i stället?

Lisa sa...

Läser ytterst sporadiskt, tyvärr. Sugar suger musten ur mig! (och pressen av tegelstensutmaningen suger läslusten ur mig, får vara glad om jag tar mig igenom EN/denna tegelsten, två som det var sagt lär det inte bli denna höst/vinter). Däremot har jag "pausat" med en annan bok emellan, så jag fick känna på läsflytet och lusten igen, men har däremot inte bloggat om den än :P

Bokbabbel sa...

Ja, jag fegade ut tegelstensutamningen av just den orsaken fast jag rentav skulle ha två påbörjade tegelstenar hemma, fy på mig!

Nämen se där har du ju ett inlägg som väntar sedan post-pausfågel!