söndag, januari 07, 2007

Gott nytt år!

Aruba-resan var underbar och väldigt avslappnande. Särskilt mycket läst blev det inte, men sådär lagom :) Nu är det skönt att vara hemma igen, och läsivern är stor, deckarväxeln sitter i sen semestern. Tyvärr vankas det inga recensioner nu heller, utan jag skall lägga upp min lässtatistik för det gångna året.

Antal lästa böcker: 93 varav
76 på svenska
9 på finska
10 på engelska

44 av böckerna var skrivna av en man och 51 av en kvinna


Jämfört med förra årets statistik med 146 lästa böcker kan jag konstatera (förutom att jag har läst mycket färre böcker) att fördelningen mellan män och kvinnor är mycket jämnare, medan jag läst skamligt få böcker på främmande språk!

1 kommentar:

Camillas lockar sa...

Å herregud, jag är imponerad...! Och inspirerad att läsa lite. Mer än tre böcker, som det blev i fjol... INNAN Peo föddes, dvs på årets första fyra månader (varav jag var föräldraledig en). Tjingeling!
(Trevligt med besök hos mig, jag måste ju titta tillbaka!)