tisdag, augusti 31, 2010

Tegelstenstrio

"Berätta om tre minnesvärda tegelstenar", uppmanar Lyran. Here goes!

1. Främlingen av Diana Gabaldon. Efter att ha läst över tusen sidor om Claires och James kärlekssaga som sträcker sig över tid och rum blev jag något förvånad men också glad då jag upptäckte att boken var nummer ett i en serie. För tillfället har jag läst fem delar och har en sjätte oläst hemma. Sjuan, An Echo in The Bone, har utkommit men jag vet inte hur länge jag ska orka med serien längre.
2. Shantaram av Gregory David Roberts. Läs! Förrän jag läste boken trodde jag inte att en tusen sidors, delvis självbiografisk, skildring av den indiska slummen skulle fascinera mig, men ack så fel jag hade! Det pratades om en uppföljare, och om en film, vad hände med de planerna?
3. En dramatikers dagbok av Lars Norén. Förra höstens läsprojekt. Trädgårdsodling, resor till Gotland, pjäser, shopping och sjukdom. Jag läste och läste och var nöjd då jag slog igen boken.

3 kommentarer:

Lisa H sa...

Har kikat på både Främlingen och Shantaram men aldrig kommit mig för.. de är verkligen tegelstenar. Inget man bär med sig i handväskan direkt ;)

Bokbabbel sa...

Shantaram kan jag verkkigen rekommendera, finns även i svensk pocket om du föredrar att läsa på svenska. Ja, tyvärr rätt tjocka, men å andra sidan njuter man av läsningen. fast vad ska jag säga, fast jag läser snabbt och minsann kan njuta av tegelstenar har jag ett antal tegelstenar hemma som jag borde ta tag i... hmm, ska kanske skriva ett helt eget blogginlägg om dem tror jag

Catrin sa...

Det är ju hysteriskt kul att även din postman ringer (på) två gånger!!!