tisdag, augusti 17, 2010

Mugg-suktande


Har fullständigt snöat in mig på Penguins muggar (hundra år efter alla andra, jag vet). De verkar inte gå att få tag på i Finland, så jag får snällt hålla ut till Bokmässan där jag vet att de brukar säljas i Uppsala English Bookshops monter. Lika bra det, så hinner jag fundera på vilken/vilka muggar jag ska välja. Ska jag gå enligt titel eller enligt färg? Brave New World skulle annars vara ett givet val, men den är tyvärr inte lika snygg som "originalmuggen".

Har ni Penguin-muggar? Vilka då?

18 kommentarer:

Stringhyllan sa...

Jag köpte precis Murder in the library (Christie) och Man and Superman (Shaw). De finns på http://www.papercutshop.se/ men du kanske vill se de i verkligheten innan du handlar.

Bokbabbel sa...

Ser man på, de levererar tydligen utanför Sverige också, men de vet inte hur dyr frakten blir. för tillfället väntar jag nog tills jag själv är i Sverige och får peta på dem IRL, men det är bra att veta att det finns nätalternativ också :)

Mathias sa...

De finns väl på Korjaamo Shop i Töölö? De har haft dem där i alla fall, vet dock inte om de fortfarande finns i sortimentet, är ett tag sen jag var där.

Bokbabbel sa...

Really? Åh, tack för tipset, måste kolla upp, har inte hittat nåt nr jag googlade men nu ska jag forska mera!

Metta Karlsson sa...

Jag blir givetvis sugen på Brott och straff, men den va lite tråkig.

Calliope sa...

Penguin rockar!
Jag har Jane Eyre, Bonjour Tristesse och A Room of One's Own. Teet smakar bäst i Jane Eyre :)

Hanneles bok-paradis sa...

gôrläckra

Bokbabbel sa...

Böcker x 3: Hade den annan layout än muggarna på bilden, det finns en hel del sådana också nämligen?

Calliope: De gör ju det ja! Låter som en bra samling du fått till där, de är väl alla orangefärgade va?

Hannele: Minsann!

Emmas Bokhylla sa...

Åh, jag har ingen av dem, och jag skulle så gärna vilja ha de med Agatha Christie-motiv!

Bokbabbel sa...

ja, Christie är ju en klassiker, så köper jag en grön mugg så får det nog bli någon av dem!

Cinnamon sa...

Jag vill oxå muggar! Ska önska mig i födelsedagspresent.:)

Bokbabbel sa...

Ta och gör det, fyller du år snart?

Martina sa...

Jag har Christies The Murder at the Vicarage - jag gillar Christie och jag gillar grönt.

Dyr som stryk var den dock eftersom jag beställde den från Storbritannien...

Bokbabbel sa...

Mm, jag ska försöka hålla mig nu till Sthlm- och/eller bokmässebesök eftersom jag inte är så sugen på dyra porton etc. Men det verkar gå att beställa även från ovan nämnda papercutshop, kanske nåt för dig ifall du t.ex. vill ha den andra gröna Christie-muggen? ;)

Metta Karlsson sa...

Dostojevkij-muggen som jag såg på bild var enbart svart och vit. Men jag ska kolla vidare och se vad som finns. Vad kostad det i helsingfors?

Bokbabbel sa...

De kostade 16 euro, i Papercutshop kostar de 139 och i Uppsala English Bookshop 150 kr :)

Metta Karlsson sa...

Såg att de fanns på adlibris.com för mellan 69-117kr men det fanns inga bilder på dem och jaghittade inte Dostojevskij, så jag slog till på papercut :D

Bokbabbel sa...

Böcker x3: Oh my god, vilket devastating tips, de finns tydligen även på finska Adlibris och är MYCKET billigare där. Hjälp, hur ska det här gå...? Hade inte ens tänkt tanken att kolla där... Var det Dostojevskij du köpte sen alltså?