måndag, augusti 09, 2010

Höst med guldkant


Nåväl, nu är vi en liten bit in i augusti och där är det väl dags att börja romantisera hösten en aning. Så är vi redo - och glada! - då den blir aktuell på riktigt.

- Höstens böcker. Såklart. Själv väntar jag bl.a. på Collins, Knausgårds och Boije af Gennäs nya skapelser
- Det är tillräckligt svalt för att dricka té
- Sjalar och halsdukar. Och filtar!
- Man får tända ljus
- Det är helt okej att sitta inne, man behöver inte flänga omkring bara "för att det är sommar"
- Kyliga morgnar
- Man får köpa en ny kalender. Själv har jag tänkt investera i en från Ordning&Reda efter några års paus. Visserligen för år 2011, men de finns i butik redan i slutet på augusti! För två år sedan hade jag en Personlig almanacka, kul att göra och jag var mycket nöjd med den!
- Vackra höstlöv
- Bokmässor! 23-26.9 i Göteborg och 28-31.10 i Helsingfors
- Man får köpa lite böcker för att det är höst och regnruskigt ute

Även Tinyfeist och Bokstävlarna har höstkänslor.

6 kommentarer:

Anna S (Bokstävlarna) sa...

Jag älskar dina listor!
Oavsett om det handlar hösten, eller ursäkter för att få köpa böcker, eller hur man känner igen en bokmal så kan dina listor alltid framkalla ett leende och en himla massa igenkänning. :)

Bokbabbel sa...

nämen tack, vad snällt du skriver, kul att du gillar! Jag är ett stort fan av Att göra-listor, och har upptäckt en liten faiblesse för listor även här på bloggen. Kommer jag bara på fler ämnen kan du räkna med fler listor även i framtiden!

enligt O sa...

Nya böcker och almanackor i all ära, men jag skulle gärna ha sommar länge, länge till. Tycks vara den enda i bokbloggsvärlden som inte älskar hösten.

Bokbabbel sa...

ojdå, ja, då är du klart i minoritet :) Men åtminstone här Finland är det ännu somrigt, om än grått

Anna S (Bokstävlarna) sa...

Jag älskar listor själv, det är nog ett av skälen till att jag blir så glad av att läsa dina listor. :)

Bokbabbel sa...

listor är bäst! fast rangordnande listor blir jag stressad av!