onsdag, augusti 25, 2010

Regn ute, recensionsböcker inne

Igår "myntade" jag uttrycket i rubriken på Twitter och det blev genast uppskattat. Ser det gärna som en liten devis inför hösten, så länge hösten också innehåller krispigt kyliga morgnar som man får promenera i och piggna till av, granna höstlöv och dagar med låg höstsol så att man får traska omkring utan paraply men i bekväma skor (hoppas på att kunna använda mina älskade Converse till långt in på hösten), sjal (älska sjalar!) och kanske en ny höstjacka (inte i planerna men man vet ju aldrig).

I dag blev mitt nya ordspråk genast en självuppfyllande profetia. Ösregn och rentav åska på morgonen, hotfulla moln resten av dagen. Samt tre bokpaket i postlådan (varav två faktiskt samma bok av den i dag så högaktuella Hans Koppel/Petter Lidbeck) och senare ytterligare ett bokpaket hemlevererat med bud(!). Är med andra ord mer än okej med sådana här höstdagar.

6 kommentarer:

It's all about Books sa...

Älskar bokleveranser...har väntat min nu i en hel vecka *bröl*

Bokbabbel sa...

Nu var det här dessutom recensionsböcker, min Adlibrisbeställning och framför allt min för hundra år sedan förhandsbeställda "Mockingjay" väntar jag ännu på!

Peppe sa...

Det bästa är ösregn och åska ute och bok och rödvin/te inna. Jag är en klyscha, jag vet. Men håller ändå fast vid det.

Bokbabbel sa...

Klyschor har ju uppstått av en orsak! Håller med dig fullständigt!

Saralito sa...

Håller med Peppe jag med, fast för ett bra tag framöver stryker jag rödvinet och håller mig till teet. Det är inte fy skam det heller. Vad lyxigt att få massa bokpaket på det där sättet, jag är bara liiiite avundsjuk.

Bokbabbel sa...

Nå, jag kan försäkra dig om att ALLA dagar inte ser ut så där på bokfronten, därför var det ju rentav värt ett eget blogginlägg :) Men ja, det känns nog verkligen lyxigt, även om förlagen snart skulle få sponsra till en ny bokhylla också.
Té är väl den ultimata (höstiga) bokmalsdrycken, rödvinet den mer dekadenta versionen!