fredag, augusti 20, 2010

Jag ska bara...

Hmppf. Nu har Bokhore-Helena gått och deklarerat köpstopp och jag kommer att sakna hennes inlägg om vad hon klickat hem den senaste tiden. Kan hon så kan jag är ju dessutom ett så behändigt skäl att använda då det gäller bokshopping, inte sant?

Nåväl. Jag ska finputsa (läs: rensa) i min monsterbeställning på Adlibris och klicka iväg den så småningom, knappast i dag men rätt snart. För att jag skrivit en monstertent i dag, och för att ja... jag vill. En beställning modell större tänker jag mig, för att sedan lugna ner mig och faktiskt njuta av alla fantastiska bokskatter jag har hemma. Men alltså, det kan jag göra först efter nämnda beställning. Om inte annat så för att någon måste upprätthålla bokshoppingen då hela bokbloggosfären plötsligt befinner sig i bokköpsstopp.

8 kommentarer:

Saralito sa...

Det är bra, någon måste gå i täten och leda vägen för oss andra gravt bokshoppingberoende stackare. Allt annat skulle jag lätt kunna sluta handla, men om någon tog ifrån mig min bokshopping skulle det nog kännas som att förlora en arm ungefär. Hemska tanke.

It´s all about Books sa...

Ärsh, varför ska man ha köpstopp? Jag fattar inte. Jag lägger mina pengar på böcker, andra på öl. Dessutom har jag råd. Jag älskar att ha massor med olästa böcker i bokhyllan, skulle jag inte ha det skulle jag få lite panik...

Ps. Jag beställer dock inte SÅ ofta från nätet dock, tror det har blivit ca 10 böcker denna sommar (2 x 5).

Helena sa...

Du kan istället se fram emot mina ack så rafflande "se vad jag inköpsförslagit till mitt lokala bibliotek"-inlägg! :) Samt otaliga "JAG VILL HAAAA!"-inlägg... Äsch, köp på du. Någon måste ju ta upp min bokköparkvot, lite som när Phoebe försöker övertala Joey att sluta äta kött så att hon kan få äta kött under graviditeten. Ja, fast tvärtom och med böcker... Eh, lite haltande metafor där, sorry. Dags att ta helg tror jag...

Bokbabbel sa...

Saralito: Ja, jag går i täten och håller fanan högt :D

It's all about books: Precis, det finns en hel massa grejer jag INTE lägger pengar på! Böcker, ljus och nu tydligen Penguin-muggar :)

Helena: Kanske lite haltande, men plus i kanten för att det var en Friends-hänvisning, det är en bra serie, man kan alltid hänvisa till den!

Martina sa...

Fast det var ju Joey själv som föreslog att han skulle sluta äta kött under Phoebes graviditet så att det skulle gå jämnt upp i köttbalansen...

Anna S (Bokstävlarna) sa...

Jag hade mitt köpstopp i våras, så jag lovar att köpa många böcker i höst. Om lite planer som jag har går i lås så kommer jag nog kunna köpa FLER böcker än normalt till och med. Inget köpstopp hos mig inte! :)

Bokbabbel sa...

En mycket sund attityd Anna, tummen upp för den! :)

Tekoppen sa...

Jaså, vi har tagit till bokköpstopp? ;) Inte jag inte!