tisdag, mars 30, 2010

Livet i en låda

Under helgen slog vi fast flyttdatum. Studiestaden ska i mitten på maj bytas ut mot min gamla hemstad, dock med en stopover på obestämd tid hemma hos mina föräldrar(!). Var vi ska tränga in alla flyttlådor med porslin, prylar och framför allt böcker blir en intressant fråga, likaså vilka alla olästa böcker som får äran att bo i en specialflyttlåda som är tillgänglig under tiden tills vi flyttar till eget hem igen. Tur att jag inte sysslar med omläsning, det först skulle komplicera saker och ting!

5 kommentarer:

Jessica (ord och inga visor) sa...

Haha vad härligt att du står inför ett så stort projekt och redan har tänkt på att olästa-lådan ska finnas tillgänglig. :D bokoholism FTW säger jag på det!

Bokbabbel sa...

jajamen, boknörd ut i fingerspetsarna, inget tvivel om den saken! :D

Snälla, berätta för mig vad förkortningen FTW betyder??

Fru E sa...

Precis! Här gäller det att packa rätt! :-) Men om du vill se till att inte få en massa ouppackade lådor ståendes så kan du ju gömma lite böcker i dem. Då blir det rena rama julafton att packa upp! :-)

Jessica (ord och inga visor) sa...

Härligt! Åh, förkortningen ftw betyder for the win. När jag fick reda på vad den betydde (alldeles nyligen) så insåg jag att den ofta passar perfekt in lite överallt, haha. Tyvärr. Anglofieringen är total.

Bokbabbel sa...

Fru E: Uuh, intressant tips, det ska jag lägga bakom örat! ;)

Jessica: Ah, tack, jag har stött på det överallt och känt mig helt ute! För det passar sannerligen in lite här och där