lördag, juni 04, 2011

Efterlängtat in English

I dag är jag hemma och förkyld och ägnar mig således åt att nätpeta på redan existerande eller kommande böcker.

- Afterwards av Rosamund Lupton. Gillade hennes thriller Sister förra året och denna bok tycks handla om mordbrand. Gimme!
- The Sick Rose av Erin Kelly. Hur hade Helena, Boktoka och jag kunnat missa att den här boken kommit ut, vi som alla gillade The Poison Tree? Nåväl, det var ju en glad överraskning!
- Broken Harbour, Tana French (augusti). Vem är huvudperson denna gång?
- The Accident, Linwood Barclay (augusti). Den här boken vill jag helst glömma tills dagen före bröllopsresan då jag klickar ner den till Kindle. Låt oss se om jag lyckas hålla mig i nästan fyra månader mellan augusti och november. Helena tror iaf inte att jag ska klara det :).

Och sedan några böcker i kategorin "Har ännu inte läst något av författaren men tror jag kommer att gilla dennes böcker så då kan jag glädja mig också över dessa":
- The Magician King, Lev Grossman (augusti). Fortsättning på The Magicians. Hoppas på att älska ettan och sedan direkt kunna hoppa på tvåan, den klart största fördelen med att inte läsa böcker på direkten.
- The Fry Chronicles, Stephen Fry. Nej, jag har inte läst Moab is My Washpot och nej jag brukar inte läsa biografier men ja, jag är ändå lite sugen. Logik, vad är det?
- Incubus, Carol Goodman (juli). En av få författare jag köpt flera böcker av utan att ens ha "provläst" en enda bok. Förvisso har detta skett gradvis, men nu måste jag verkligen läsa någon av dem i hyllan innan jag ens tittar åt den här boken. Måste!

2 kommentarer:

Stringhyllan sa...

http://stringhyllan.blogspot.com/2011/06/tana-french-skriver-nytt.html

Bokbabbel sa...

Kul att vi båda skrev om detta i dag!