torsdag, juni 23, 2011

Klicketiklick

Det var en gång en liten Bokbabbel som begav sig till nätbokhandlarna och biblioteket.

Fysisk bok att ställa i den förlängda bokhyllan
- The Secret History, Donna Tartt (är ni nöjda nu?)

Påfyllnad till Kindlur
- The Lessons, Naomi Alderman
- Black Swan Rising, Lee Carroll
- Saving Francesca, Melina Marchetta
- Disturbed Earth, Reggie Nadelson. OBS, gratis!
(Hej boktipsarna Helena, Johanna L och Bia!)

Bibliotekskap
- These Things Hidden, Heather Gudenkauf
- Sing You Home, Jodi Picoult

11 kommentarer:

Gila sa...

Här har du en biblioteksmissbrukare. Dock hinner jag inte läsa allt jag lånar. Men lånar ändå mera.

bokig sa...

Jag började läsa Den hemliga historien igår, hehe.

Bokbabbel sa...

Gila: Ja, jag har till och med börjat lämna tillbaka olästa biblioteksböcker som jag betalat reservationsavgift för... Räknar inte med att hinna läsa Picoults bok, men tog nu med den hem iaf :)

Bokig: Såg på din blogg att du hade den som läser just nu ja, nu händer det! Ääääälskar du den redan?

Helena (Stolt bloggmamma) sa...

Noterar direkt Helenapåverkan på fem av klicken. Hurra! "These Things Hidden" har jag ju hemma, ska ta och läsa snart. Verkar dock vara avsevärt mer Jodi Picoult-vibbar än Gillian Flynn (har bläddrat lite).

Ser VERKLIGEN fram emot DHH-rapport! (Hoppas du vågar vara ärlig trots det massiva grupptrycket, din stackare...)

Bokbabbel sa...

Helena: Ja, det är ju lite pinsamt faktiskt, men Alderman och Picoult (+DHH) har jag åtminstone hittat själv även om dina entusiastiska rop har bidragit till de slutgiltiga klickandena. Ja, mitt ex av Gudenkauf har dessutom en blurb där hon jämförs med Picoult, så jag är också inställd på det så att jag inte ska bli besviken (inget illa mot Picoult alltså, men vi vet ju nog alla att hon inte är Gillian Flynn!)

Ett steg mot DHH har nog tagits, antingen blir det rapporter steg för steg under läsningen eller så läser jag den i smyg :)

enligt O sa...

Där sa du något, har ju inga e-böcker. Hm, biblioteket igen kanske...

Bokbabbel sa...

Absolut!

Metta Karlsson sa...

Jag borde också läsa DHH eftersom jag fick den på pocketbytet, men jag hinner bara inte! Kanske krävs en utmaning om ett visst antal sidor i veckan a la P1:s bokcirkel?

En mycket bra och varierad "inköps"-lista annars!

Bokbabbel sa...

Böcker x3: Bara jag får den hem kanske vi kan peppa varandra. Fast det kan nog bli svårt, fast jag ser framemot läsningen. Ser ju t.ex. också framemot läsningen av böckerna på listan ovanför. Och så har jag petat lite på game of Thrones-boken på svenska jag norpade på Stockholmsbytet. Åh, dessa i-landsproblem!

(Visst är det en trevlig lista ja? mm!)

Metta Karlsson sa...

Ja men det är så mycket man vill läsa, så lite tid!

Bokbabbel sa...

Livet är hårt! Måste nästan shoppa lite fler böcker för att klara av det ;)