måndag, juli 20, 2009

Invalid-irritation

Att sitta och surfa i biblioteksdatabaser efter litteratur man tipsats om. Fynda en hel del, men inte kunna beställa. Jag har tid att läsa, men inte möjlighet att hämta böckerna, och jag vill helst inte be sambon eftersom han redan hjälper mig med allt annat. Tur att jag åtminstone hade en rejäl hög med semesterläsning att ta itu med (för att inte tala om massan av olästa böcker i bokhyllan, men det är en annan femma).

På fredagen hade det kommit ett stort paket till mig som inte gick in genom postluckan. Paketet hamnade på postkontoret och i eftermiddag då sambon kommer hem från jobbet får jag äntligen veta vad det innehöll. Håller tummarna för att det är Hypnotisören som har hittat vägen hem till mig.


Uppdaterat: Halleluja, det var Hypnotisören! Här ska läsas!

3 kommentarer:

Fru E sa...

Det är det säkert! Min "Hypnotisören" fick inte heller plats i brevådan.

Sofie sa...

Håller tummarna för dig att det är rätt bok. Du får ta vara på de ljusa stunderna nu när du är skadad. Hoppas du inte kryper på väggarna än....eller har för mnga trappor.

Bokbabbel sa...

Fru E: Tack, just vad jag ville höra! :)

Sofie: jag tröstas av dåligt väder utanför, rätt många böcker att plöja och tackar min skapare att vi (än så länge) bor i höghus. Genom att rulla omkring i vår arbetsstol kommer jag ganska långt ;)