torsdag, juli 09, 2009

Det ska tågas igen

Nu i helgen (starting tonight) ska jag vara social till höger och vänster. Underbart, även om det kräver en hel del resande med tåg och bil runtom i landet. Inbillar mig som vanligt att jag ska läsa en massa under dessa resor och romantiserar tågåkandet som sällan är så effektiv lästid som jag tänkt mig; i stället blir det prat, musiklyssnande eller en liten tupplur :P. Men, trägen vinner heter det ju, så jag packar noggrannt med The Hour I First Believed* och hoppas på att komma lite framåt i den!

*) I övrigt en väldigt resvänlig bok då den i pocketform är helt möjlig att bära omkring på, samtidigt som den p.g.a. många tunna sidor och tätskriven text på engelska effektivt ser till att man minsann inte läser ut den i första taget. Därför har jag också vågat mig på något så radikalt som att påbörja "reselektyren" redan före själva "resan".

Inga kommentarer: