fredag, januari 08, 2010

Beställ böcker, check!

Vad gör väl en bokmal gladare än att ha en punkt på att göra-listan där det står "Beställ böcker"? :D Jag är nämligen mentor i mitt huvudämne i år och håller några seminarier i grundkurserna. Till ett av tillfällena ska eleverna (och därmed även jag) läsa Atwoods Cat's Eye, och den går tyvärr inte att få tag på på bibliotek eller i bokhandlar i stan. Hade alltså inget annat val än att vända mig till nätbokhandlarna, och eftersom Adlibris leveranser återigen är portobelagda i Finland (morr!) så passade jag på att stoppa ner några andra pocketböcker på samma gång.

En hel vecka av 2010 passerade alltså innan jag shoppade böcker...! Det är mer än många andra bokbloggare kan säga har jag märkt :). Bokhamstrar är vi allihopa...

8 kommentarer:

Maria sa...

Jag har inte köpt några böcker i år ännu. Hurra för mig. ;) (Däremot tidskrifter för flera hundra...)

camilla sa...

Åh, trevligt bestyr :)

Anonym sa...

Jag är rätt nöjd med att jag inte hade något slags nyårslöfte om att köpa färre böcker under 2010, för det hade jag med all säkerhet brutit. Har fyra böcker som är på väg hem till mig just nu. :)

Cat's Eye är ju dessutom en utomordentligt bra bok! :)

Snöfrid sa...

Jag köpte mitt andra gäng med böcker för år 2010 idag... och väntar på två (!) beställningar från adlibris dessutom. Känner mig lite smått bokgalen, men skyller på rean osv. ;) hihi

Bokbabbel sa...

maria: Jag är ganska duktig på att köpa tidskrifter men däremot väldigt dålig på att läsa dem, såvida det inte är inredningstidningar :)

camilla: Säg inte annat! Önskar att alla punkter på listan var lika lätta :P

bokstavlarna: Som sagt, bokhamstrar :) Vad har du shoppat då? Läste Kattöga för fyra år sedan, så det blir intressant med omläsning och dessutom i originalversion

snöfrid: Du lättar mitt samvete åtminstone, haha! Vad har du köpt?

Snöfrid sa...

Twilight, tar för givet att du vet vem författaren är :P och Blood is the new Black av Valerie Stivers. Dessa införskaffades redan den 4:e.
Idag köpte jag två böcker som jag saknat av Maria Gripe, Att vara Elvis och Bara Elvis, Andreas Romans Mörkrädd samt Min förlorade oskuld av Emma McLaughlin & Nicola Kraus (tänkte jag skulle ge chick-liten en chans) ^^

Sen, om du är nyfiken, så är mina beställningar på Tamsin av Peter S. Beagle, Exit Kalahari av Jenny Söderqvist och en till som jag inte minns namnet på och The secret garden av Frances Hodgeson Burnett. Jag såg filmen för ett antal år sedan och tyckte den var så vacker så jag ville absolut läsa boken.
Sen skickade jag även efter en bok av Ranelid till farsan, försenad födelsedagspresent, och en läsdagbok till mig själv ;)

Efter att ha rabblat allt det där så här tidigt på året känner jag mig verkligen bokgalen!

Bokbabbel sa...

ojoj, en varierad beställning - the best kind! Spännande!

Anonym sa...

Min bokbeställning (som jag nu har fått hem):

Cora Sandel - Alberte-serien
Diane Setterfield - Den trettonde historien
Marisha Pessl - Fördjupade studier i katastroffysik
Charles Burns - Black Hole

Blandad kompott även här och så skyller jag på att det var 3 pocket för 100 kr. :)
Bra pris, önskar att det alltid vore så billigt!