lördag, juni 13, 2009

The end of an era

Så här skriver jag in mina lästa böcker i min läsdagbok:

Författare
Titel (Originalets titel)
Datum då jag läste ut boken (Utgivningsår)
Sidantal. Betyg från 0-5 stjärnor. Några rader med egna kommentarer.
Från och med början på 2009 antecknar jag även om boken var min egen, lånad från biblioteket eller lånad av någon annan.

I dag tog min läsdagbok slut. I väntan på ett namn var en mycket värdig sista bok att skriva in, och jag har visserligen ett exakt likadant blått häfte med rutor som väntar på att fyllas med bokskriverier, men det känns minsann ändå lite nostalgiskt att packa ner häftet som hängt med så länge i en låda med gamla dagböcker.
Den första boken är inskriven 25.02.2005 och är Anne Holt och Berit Reiss-Andersens bok Utan eko som jag tydligen har gett fyra stjärnor.

Sedan jag började skriva i denna läsdagbok har jag läst 625 böcker. Här finns dock den felmarginalen att början på 2005 är inskriven i en tidigare läsdagbok men dock medräknad i slutresultatet. Rätt så imponerande mängd i alla fall!

Inga kommentarer: