torsdag, juni 11, 2009

Bok-enkät

Senast köpta inbundna bok: Jag köper nästan aldrig inbundet, däremot en hel del i pocket :) Bright Shiny Morning av James Frey köpte jag i en stor häftad version förra hösten, jag har för mig att den aldrig ens fanns att tillgå i klasssiskt inbundet format
Senast köpta pocketbok: Blonde av JCO, den åker väl postbil som bäst
Favoritgenre: "Vanliga" romaner eller deckare
Ultimata längden på en bok: Beror på vad jag är sugen på, ibland är tegelstenar på sin plats men 300 sidor är ett bra medeltal
Favoritbokhandel: Pocketshop står mitt hjärta närmast, men i brist på finsk motsvarighet blir det Adlibris eller Akademen
Favoritbibliotek: Som bäst faktiskt universitetsbiblioteket. Göteborgs stadsbibliotek bär jag i mitt hjärta
Favoritplats att läsa (i hemmet): I soffan eller sängen. Om bokformatet passar det är det trevligt att läsa medan jag äter (ifalla jag är ensam)
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): Skulle gärna svara en parkbänk, men jag sitter ju aldrig på en parkänk och läser. Ibland läser jag i solstolen, men bäst läst blir det nog i tåg!
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Finns ingen jag alltid köper inbundet, om det är en bok jag är extra nyfiken på kan det hända att jag faller till föga
Bästa lässnackset: Godis!
Bästa läsdrycken: Té! Hur charmigt som helst att vara inne i sin bok och bara komma upp för att sörpla på sitt té
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Absolut ingen musik, det stör min koncentration. Det får gärna vara så tyst som möjligt men ett litet sorl såsom lågmälda röster i tåget eller sambon som knattrar på tangentbordet stör inte
När på dygnet läser du helst? Närhelst jag får tid!
Bästa bakfylleläsningen: En tidning i stil med Elle eller Cosmopolitan, men allra helst ser jag nog på tv-serier
Bästa kollektivtrafikläsningen: Någonting sammanhängande men som man snabbt kommer in i igen, en deckare t.ex. Något i pocketformat!!

Inga kommentarer: