onsdag, maj 14, 2008

Hurraaa!

Hurra hurra, nu är det säkert att jag får åka till Göteborg och studera i höst! Jag surfar genast in på deras kursplan och litteraturlistor, blir lite paff och lite glad då jag ser mängden litteratur (framför allt blir jag glad och förvånad över att så många nyutkomna romaner räknas upp)! Vissa av böckerna har jag läst, somliga äger jag rentav, men jag har ju inte direkt möjlighet att släpa med mig en massa böcker åt det hållet, snarare hade jag tänkt utnyttja den låga bokmomsen och handla ett lager åt mig att ta med mig hem ;). Är det någon som vet ifall biblioteken i Göteborg är välförsedda?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Göteborg. Då måste du gå på Bokmässan i September! :)

Bokbabbel sa...

Jamen såklaaart, gissa om jag har längtat!! Jag var där 2005 då jag fick biljett och flygbiljett i present, men nu är jag på plats helt automatiskt, jag är såklart i sjunde himlen! :)

Anonym sa...

Vad roligt! Då kanske vi ses där. Jag ska också dit. Längt och längt! :)

Bokbabbel sa...

Någon ordnar säkert en bloggträff igen och för en gångs skull kan jag gå! Hurra!

Anonym sa...

Jodå, det finns böcker på biblioteken här. Kolla upp om de har dina böcker här: http://www.gotlib.goteborg.se/

Sedan finns ju universitetsbiblioteket också, de är väl inte med i den här databasen.

Mrs. B sa...

Grattis! Universitetsbiblioteket har allt du behöver för kursen. Där hittar du också Nordens största samling av kvinnolitteratur: KvinnSam. Gå in på Gunda (universitetets bibl.katalog) för en provtitt. Stadsbibblan och dess lokala filialer är också helt ok.

Bokbabbel sa...

marika: Uuh, tack för länken! :)

mrs b: Tack! Roligt att veta att universitetsbiblioteket verkar vara lika välförsett som här!