onsdag, september 09, 2009

Unibibban, mon amour

Det känns som ett tag sen sist, så jag passar på och höjer mitt universitetsbibliotek till skyarna igen. För det är minsann välsorterat! Speciellt med tanke på att stadsbiblioteket i den här staden tyvärr inte är så välorterat framför allt då det gäller litteratur på svenska - ja jag vet nog inte vad jag hade gjort utan unibibban! På grund av friexemplarsrätten får de ett ex av allt som trycks i Finland, och det är främst så jag håller mig á jour med den finska och finlandssvenska litterära scenen. En hel del rikssvenska böcker tar de också in, och så har jag hittat graphic novels och jag vet inte vad där. De är dessutom öppna för inköpsförslag.

Några av mina studiekompisar sade någongång att de knappt varit inne på huvudbiblioteket sedan den obligatoriska rundvandringen första året. Oh my god säger jag, vet de inte vilken guldgruva som döljer sig därinne?

4 kommentarer:

gemini57 sa...

Apropos bibliotek, har du redan kollat den nya "looken" på Helmet.
Man har skannat in pärmarna!

Jessica (ord och inga visor) sa...

Hej, jag har en liten poesiutmaning nu i min blogg. Du får hemskt gärna vara med :)

Bokbabbel sa...

gemini57: Nope, jag brukar inte hänga så mycket i den databasen annars :)

Jessica: Jepp, jag såg, skulle säkert vara nyttigt att hänga på!

Jessica (ord och inga visor) sa...

Ja, gör det! Tänk medan du läser att du bara ska låta det flöda, så blir det så roligt och inspirerande. :)