onsdag, augusti 26, 2009

Snart trycks det t-shirts

Manifestet i lördags, och nu ett mot-manifest i dag. Håller ni på någondera sidan, och varför i så fall? Själv står jag hittills vid sidan om och iakttar, tycker precis som Helena att båda sidorna har sina poänger och att det är trevligt med ordentliga litteraturdiskussioner på kultursidorna. Lite mer lutar jag väl åt mot-manifestet, då jag tycker att det kan vara uppfriskande med nyskapande språk eller dagböcker som publiceras.

Tidigare har det tryckts t-shirts där man fick välja sida t.ex. mellan Edward och Jacob. Vem hinner först med att trycka manifest-tröjor? Och kom ihåg att det var här ni läste det först, jag är gärna med och delar på försäljningsvinsten.

2 kommentarer:

Titti sa...

Nja jag har inte riktigt tagit ställning. Jag håller med båda sidorna, de har ju viktiga poänger båda två. Debatten kommer säkerligen att bringa något gott för den svenska litteraturen. de båda manifesten välkomnas.

Bokbabbel sa...

Precis, båda har sina poänger, och det vore ju verkligen trevligt om manifesten "gav resultat"!