måndag, maj 11, 2009

Glädje och matthet

Bläddrar (nåja, på nätet då) lite i höstens bokkataloger, skriver upp en del titlar och ser framemot att även senare tipsas om böcker jag först inte lagt märke till. Gläds över alla nya böcker man kan se framemot. Och känner mig samtidigt matt - so many books, so little time!! Det är ju inte precis som om jag skulle ha läst alla böcker som finns nu och därför måste se framemot hösten då det kommer nya böcker...
Värsta sortens boknördiga i-landsproblem, jag vet, men så känns det ändå denna måndag morgon då jag ska sätta mig ner och fördjupa mig i en bok - juridikboken. Något jag inte skulle ha tid med, det finns ju så många skönlitterära verk därute!

2 kommentarer:

a-lo sa...

Juridikbok känns spontant som något man inte återfinner på litteraturvetares kurslistor.. Gör ni utflykter i fackvärlden eller har du bytt linje?

För övrigt kan jag inte annat än hålla med dig.

Bokbabbel sa...

Nej, man gär inte det, men jag har mer ekonomiska och juridiska biämnen (hoppas på jobb i framtiden ;))