måndag, maj 25, 2009

The dangers of blogging, eller vad man kan göra en hemmadag

En dag då förkylningen sakta börjar släppa taget men trots allt ännu är kännbar i kroppen passar det ypperligt bra att läsa ut böcker. Medan jag sedan funderar på vad jag ska läsa till näst lyssnar jag mig sakta igenom DJtv där författaren Daniel Åberg och Johanna Ö från Bokhora talar litteratur på ett avslappnat och trevligt sätt. De är uppe i 27 avsnitt (ca 10 minuter långa), har ni inte lyssnat förrän nu så ska ni göra det!

Bokbloggar.nu och några av förlagens hemsidor ligger nere för lite reparation och fixande, men jag rotar runt på Adlibris i stället (ni känner igen det där med att den egna bokhyllan duger först då den är smaskigt påfylld, inte sant?) inspirerad av det här inlägget. Undrar hur många paket den beställningen levererades i?? :D
En farlig sak med bokbloggar you see - så fort någon rapporterar om bokköp börjar det inte bara klia i fingrarna på mig, nej jag tycker även att det blir legitimt för mig att hamstra på mig fler böcker bara för att någon annan bokälskare ute i världen gjort det. Shit pommes frites. Tur att jag har lite självbehärskning åtminstone...

1 kommentar:

kontakt sa...

Jepp, bokbloggar är synnerligen farliga för bokkonsumtionen.

Ransonering anbefalles. Eller nåt.