torsdag, juli 31, 2008

Tadaa!

Jag tror att jag ska våga publicera min preliminära bokhög inför Milano; jag har trots allt varit nöjd med den i några dagar redan. Jag försöker hålla i tankarna att det är en stadssemester vi ska åka på, men samtidigt finns det ju mycket lästid i flygbuss, flygplan, på caféerna, vid Como- eller Gardasjön, i sängen om kvällarna då man promenerat hela dagen... (Dessutom har vi bestämt att detta inte ska bli en "stressig" resa då vi springer runt till alla sevärdheter, nu är det mer strosa&njuta som gäller). Är man abibliofob så är man.

Strandsommar, Anita Shreve*
Kyskhetsbältet, Åsa Nilsonne*
Kvinna i grönt, Arnaldur Indridason*
Försvinnanden, Jodi Picoult och/eller Ladies, Mara Lee

Lite väl många deckare kan jag tycka, men å andra sidan är det mest det de olästa böckerna i min hylla är. Helt tydligt en brist som måste rättas till å det snaraste.

*) Till min stora förtjusning relativt tunna böcker, men med liten stil. Mycket sagt på "få" sidor alltså, perfekt som reselitteratur! Det gäller att tänka på allt! ;)

6 kommentarer:

Erika sa...

Kvinna i grönt - bra val! ;)
Jag åker till landet nästa vecka och funderar faktiskt på att, liksom du, bl.a. ta med mig Försvinnanden av Jodi Picoult. Men jag har inte klurat färdigt än...

Bokbabbel sa...

Det är ju en hel vetenskap det här! :)

Anonym sa...

"Försvinnanden" är sååå bra! Jag älskar Jodi Picoults böcker!

Älskar även Indridason, har läst alla hans böcker.

Har du läst fler böcker av Anita Shreve? Jag har inte läst några av henne, men köpte nyligen "Pilotens hustru".

Bokbabbel sa...

Jag har läst några Picoult och varit mycket nöjd! :) De böcker jag läst av Indridason har varit super, men Shreve har jag inte läst något av, har dock hört att "Pilotens hustru" är en av de sämre, sorry...

Anonym sa...

Äsch! Fast å andra sidan brukar jag ofta tycka tvärtom mot vad andra tycker :-). Det kan vara ganska kul att läsa böcker som fått ris, bara för att se vad man själv tycker :-). Så jag tänker inte ha några förutfattade meningar om "Pilotens hustru"!

Bokbabbel sa...

Rätt inställning! =)