tisdag, juli 15, 2008

Bättre än väntat

"Sommardöden" av Mons Kallentoft XXXX-
Efter att ha blivit rejält besviken på Midvinterblod hade jag väldigt låga förväntningar på denna bok och hade egentligen inte ens tänkt läsa den. Jag blev dock positivt överraskad! Fortfarande är språket lite wannabe-speciellt, men eftersom jag var förberedd på det fungerade det ok. Nu är det ju litet fräckt att boken kanske får ett högre betyg än den skulle ha fått om jag varit "oförberedd" eller inte haft så låga förväntningar, men det jämnar väl ut sig i längden då jag ibland har för höga förväntningar på en bok och blir besviken.
Boken utspelar sig i det galet heta sommar-Linköping, Malin Fors är ensam hemma då dottern och ex-maken är på Bali och en rad fllickor hittas mördade och renputsade med Klorin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

och jag som älskade midvinterblod ...

Bokbabbel sa...

hehe :) Nåmen då älskar du denna ännu mer!