tisdag, juli 15, 2008

Namedropping

Sugen sugen sugen på en hel del böcker (James Frey, Naomi Klein, Natsuo Kirino m.fl.) men jag har hittills varit mycket duktig och håller mig till Göteborg. Jag har sagt det förut och jag säger det igen; billiga bokrpsier och den gapande tomma bokhyllan därborta inspirerar mig! Drygt fem veckor kvar nu!

Dessutom hoppas jag på att de böcker jag ännu inte hittat på bibliotek utkommer i pocketformat under min fyra månader långa Sverige-vistelse. Jenny Downham, Nora Roberts, Berny Pålsson, Amanda Svensson och Silke Scheuermann är några jag väntar på. Och så hoppas jag sådär i allmänhet på att få läsa Jens Lapidus, Anna Jansson, Mari Jungstedt, Maria Eriksson, Harlan Coben, Johanna Lindbäck, David Sedaris, Liza Marklund, Hitomi Kanehara, Jo Nesbö, Anne Holt... The list goes on and on i min lilla svarta vill -läsa-bok.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, vad härligt det låter. Läsinspirerande inlägg. :)

Bokbabbel sa...

Hehe, det är väl det bästa om man som bokbloggare lyckas med det :)

Anonym sa...

Ah, ja verkligen inspirerande :) Jag väntar själv på ett paket innehållande just Naomi Klein nu. Om det är bra sommarläsning eller mer passande för höstrusket visar sig... Jag är likadan dessutom, väntar nästan alltid på pocketutgåvorna. Fattiga studenter får rejäla lektioner i det där med tålamod ;)

Bokbabbel sa...

Usch ja, det där uttänjda tålamodet. Tack och lov finns det välutrustade bibliotek!
Kanske vi läser Klein tillsammans i höstrusket!