torsdag, juli 10, 2008

Hurra x 2!

"Chasing Harry Winston" av Lauren Weisberger XXXX-
Hurra, en chick lit-bok jag gillade! Och jag som inte ens gillade Prada-boken av samma författare! Men här är Emmy, Leigh och Adriana i farten i New York (och lite runtom i världen), de är tre väldigt olika kvinnor som av någon anledning är väldigt tight sammansvetsade. Efter en kväll på krogen bestämmer de sig för att förändra sina liv - Adriana ska hållas i ett förhållande medan Emmy ska hålla sig borta från sådana. Och Leigh behöver inte förändra sig alls eftersom hennes liv redan är perfekt...
Chick lit alltså, så ingen earth shattering read, men trevlig sommarläsning!

Hurra 2 för att jag avundats alla andra bokbloggare som åker på semestrar hit och dit - nu har dock sambon och jag gjort slag i saken och bokat en fyra nätters semester till Milano i augusti, några veckor innan vi skiljs åt p.g.a. utbyte. Några dagar av strosande i solig stadsmiljö, cafésittande och besökande av italienska restauranger... Direkt efter att ha skrivit in händelsen i min fina kalender började jag (naturligtvis) fundera över reselektyr...

3 kommentarer:

Boktoka sa...

Vad roligt att du gillade den! Då kan den alltså prioriteras upp på min läsväntlista. Den låg rätt långt ner...

Erika sa...

Jag har spanat in de där personliga almanackorna tidigare, tack för att du påminde mig. Kanske skaffar en till nästa år!

Bokbabbel sa...

loveina: Sååå högt ska du nog inte prioritera den, men rätt harmlös läsning var det åtminstone :)

erika: åh ja, gotta love them, längtar tills jag får ta min i bruk om några veckor! :D