måndag, juni 16, 2008

Filtrerade nyheter

Läser i dagen Hufvudstadsbladet att det gått sämre för Hultsfredsfestivalen under de senaste åren. Jamen, det visste jag redan, tänker jag triumferande och fortsätter till HBL:s veckomagasin Volt där de vet berätta att dansk-islännningen Olafur Eliasson ska konstruera några vattenfall i New York. Men se, även det är gamla nyheter för mig! Allt tack vare nya magasinet Filter, en tidning jag köpte eftersom den var så hypad (och layoutad i ett så trevligt format) men som jag kommit att gilla helt själv. Blir lite sugen på prenumeration rentav, månne det är möjligt att prenumerera halva året till Sverige och halva till Finland (då det tyvärr blir mycket dyrare)?

Jag känner förresten att det blivit mycket tidningssskriverier på bloggen på sistone, och för att ära dem påbörjas härmed en ny kategori. Tidningar.

Inga kommentarer: