onsdag, juni 25, 2008

Biblioteks-bubbel

Före midsommar gick jag hem via universitetsbiblioteket för att reservera Mankells nyaste bok. Jag lämnade in lappen vid disken, och direkt då jag kom hem hade jag fått mail om att min reserverade bok hade anlänt. Min reserverade Myggor och tigrar vill säga. Va? (Den lånade, läste och returnerade jag på hösten!) Efter diverse mail fram och tillbaka där både biblioteket och jag envist hävdade den egna ståndpunkten fick jag igår ett trevligt mail. Bibliotekschefen "ber tusen gånger om ursäkt eftersom deras sommarpraktikant har begått ett misstag". Hahaa! En bokmal vet nog vad hon lånar! ;)

Så småningom kan jag alltså hämta hem Kinesen, därmot fyndade jag i dag två skatter över nätet, de finska översättningarna av Elizabeth Gilberts Eat, Pray, Love och Xialo Guos A Concise Chinese-English Dictionary for Lovers. Fabulous!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo vi bokmalar vet alltid vad vi lånar, vad vi läst och vad vi lämnat tillbaka. Men vad gulligt att bibliotekscehfen skrev ett gulligt mail till dig och bad om ursäkt.

Bokbabbel sa...

javisst, det var rätt rörande, och jag var inte alls arg (speciellt som allt löste sig), det var bara skönt att ha rätt, jag var orolig för att jag hade blivit helt nojig :P