torsdag, juni 09, 2005

Sommar!

"Rosor till en död" av Peter Lovesey XXX
Huvudpersonen mr Diamond lämnade polisen för två år sedan på grund av något gräl. Nu tvingas han komma tillbaka då mördaren Mountjoy rymt från fängelset och kräver att Diamond tar upp fallet igen, Mountjoy bedyrar nämligen sin oskuld.
Boken var lite seg och inte särskilt spännande. Blev lite irriterad på Diamond-karaktären också. Slutet var dock bra, det var en bra lösning, så plus för det!

Aaah, ljuvligt, sommaren har kommit hit! Igår låg jag en stund i solstolen och läste juridik, men i dag har jag läst i härliga "Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafón. Jag hade tänkt spara boken till sist av alla bibbaböcker jag har kvar, men jag hörde att åtminstone den finska versionen ständigt är reserverad och utlånad, så jag ville inte riskera att tvingas lämna ifrån mig boken innan jag läst den. I alla fall så har mamma och jag legat i varsin solstol på vår uppfart, läst i varsin bok och stornjutit. Härligt!

Inga kommentarer: