tisdag, juni 28, 2005

Jobb

"Nära dig" av Nicci French XXXX-
Zoë, nyinflyttad till London med en massa nya vänner. Jennifer, trebarnsmamma i ett olyckligt äktenskap. Nadia, uppträder som clown på barnkalas och kan jonglera med tre bollar. Vad har dess kvinnor gemensamt? Jo, de får brev av någon som verkar vara tätt tätt inpå dem och hotar att döda dem.
Detta är alltså en av de böcker jag fick låna av N. Jag var med i bokhandeln då hon köpte boken, och rekommenderade henne att välja denna framom någon annan, minns inte vilken. På något sätt var boken lite annorlunda än jag hade väntat mig, samtidigt som den var precis sådan som man kunde anta på basis av bakpärmen. "Nära dig" var helt bra, ingen höjdare, men hittade heller inget specifikt fel på den. Sådär jämnt halv-spännande genom boken ända till slutet, där det plötsligt skedde en bra vändning. Helt läsvärd, fast kanske inte ensam hemma om ni är lättskrämda...

Mitt sommarjobb har börjat och går helt bra, måste bara vänja mig vid de nya systemen. Jag har sällskap av en jämngammal flicka jag halvt känner från förut (och som talar svenska!), så det är ju kul. Nu borde jag ta och sätta igång med hushållsarbete, först middag och sedan tvätt, jag bor ju faktiskt ensam nu i några veckor =).

Inga kommentarer: