onsdag, juni 01, 2005

Bokflöde

"High fidelity" av Nick Hornby XXXX-
Robs flickvän Laura lämnar honom... Rob jobbar i (och äger) en skivbutik och det är kring den och hans skiv-passion boken kretsar.
Jag tyckte i princip om boken, i all fall i början. Sedan blev den kanske lite långrandig. Jag har i alla fall både svårt att skriva om boken, samt att betygsätta den. Delvis kan detta bero på att jag läste boken på finska, och det är faktiskt verkligt länge sedan jag gjort det, konstigt nog. Men men, en helt trevlig och oskyldig bok var det i alla fall. Jag tror att man får mer ut av den om man är insatt i musikens och skivornas värld vilket jag inte alls är. Känner någon till en liknande bok där målet för passionen är böcker i stället för musik? Den boken skulle säkert falla mig mer i smaken =).

Både Bokmärkt och Ängslan skriver på olika sätt om bokmängder (Ängslan har en massa böcker hon inte hinner läsa och Bokmärkt rapporterar om höstens nya böcker). Det påminner mig starkt om min egen boktrave som har vuxit sig högre än någonsin samtidigt som jag ständigt hör och tipsas om flerläsvärda böcker. Vill läsa dem!!! Och pocketrean den börjar snart och, nåja, ni kan säkert gissa hur det kommer att gå... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad jag känner igen det där med bokhögar som ligger och väntar på att bli lästa... Men jag kan ändå inte låta bli att köpa/låna nya böcker. Har helt enkelt ingen karaktär... ;-)

osm18 sa...

asyalı sikiş