måndag, maj 30, 2005

"Nytt" bibliotek

Mhmm, ett av livets små glädjeämnen är att hitta ett nytt bibliotek, att orientera sig bland hyllorna, hitta en massa titlar man länge sökt och lassa famnen full av böcker =). I dag var jag i ett nästan-nytt-bibliotek, det var andra gången där för mig. Nästan lika härligt denna gång :D. Lite omväxling från det lilla lokala biblioteket eller de större längre bort. Mina främsta kap var en bok jag sökt länge och redan petat på som pocket i bokhandeln. Hittade även "High Fidelity" av Nick Hornby, på finska visserligen men bra att öva det alltid emellanåt. Främsta kapet var dock "Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafón! Har hört så mycket gott om den att jag har grymma förväntningar och samtidigt är jätterädd för att bli besviken. Vet inte om jag skall kasta mig över den så snabbt som möjligt eller läsa bort annat först... Tips? =) Någon som har läst?

1 kommentar:

Anonym sa...

vågar jag skriva nåt om Vindens skugga!??? jag läste 1/4 men sen la jag av, orkade bara inte fortsätta blev liksom inte engagerad tillräckligt, men kul att höra vad du tycker.......

Harriet alias duntan