måndag, februari 08, 2010

Bokiga frågor och svar

Som läsare är jag snabb och med ett relativt brett intresseområde
Som bloggare är jag regelbunden och alltmer förtjust i bokliga reflektioner framom recensioner
Senast lästa bok Cat's Eye av Margaret Atwood
Senast köpta bok/böcker Beatriz och himlakropparna av Lucia Extebarría från bokrean
Favoritdeckarförfattare Ett svårt (omöjligt?) val, men Karin Fossum står nog högt på listan
Jag läser allt av Karin Fossum, Curtis Sittenfeld, Åsa Larsson m.fl.
Jag läser helst inte (genre/författare) science fiction, självhjälpsböcker
Vid hyllan för fackböcker letar jag efter litteraturvetenskap
Vid sidan av svenska läser jag gärna på engelska och lite mindre gärna på finska
Högst upp i min att-läsa-hög ligger just nu The Broken Teaglass av Emily Arsenault
Högst upp på min bok-önskelista just nu står återigen ett svårt val, men jag är nog väldigt nyfiken på Both Ways is the Only Way I Want It av Maile Meloy. Och så är jag nyfiken på många av vårens boknyheter såklart
När jag går på antikvariat letar jag alltid efter Du eller aldrig av Malin Kivelä. Men jag är dålig på att gå på antikvariat, jag är en sucker för doften av nya böcker, inte gammalt damm

5 kommentarer:

Jessica (ord och inga visor) sa...

jag skyndade mig att söka på du eller aldrig på bokborsen och antikvariat.net åt dig men den fanns inte där tråkigt nog. :/

Bokbabbel sa...

jag känner mig dock mer än rörd av gesten, nästan lika bra som själva boken!

Skulle jag äga boken skulle jag inte heller skänka den till ett antikvariat :) Den finns ibland på finska Adlibris, kanske jag borde slå till

Jessica (ord och inga visor) sa...

haha vad fint att du blev rörd av gesten men jag vet hur det är att SÅ gärna vilja ha en bok. För mig är det samma sak med till exempel "två gram ljus" av henri högberg som är helt omöjlig att få tag på tyvärr. Ja, slå till när den finns på finska adlibris. Hoppas allt är bra med dig :)

Anonym sa...

Vad roligt att min pocketkedjeenkät sprider sig!

Bokbabbel sa...

jessica: Tack detsamma!

fullbokhylla: Ok, det var från dig den började! jag deltar ju inte i kedjan men det var roliga frågor så :)