fredag, februari 19, 2010

Alakoski och jag

Igår satt jag med en tékopp och en nypåbörjad Håpas du trifs bra i fengelset då jag insåg att det blir mycket Susanna Alakoski denna vår. Romanen ska läsas såklart, men sedan ska jag också lyssna till Alakoski på Mariehamns litteraturdagar i mars, samt se Wasa Teaters uppsättning av pjäsen Svinalängorna i april. Inte illa alls tycker jag!

På tal om litteraturdagarna i Mariehamn så tror jag att de kommer att bli riktigt skoj! Jag har hört mycket gott om dem tidigare, och i år ska jag resa dit och stanna i tre nätter (att resa och logi dessutom är gratis för mig gillar jag skarpt som studerande!). Jag har inte en klar uppfattning om hur evenemanget kommer att te sig, men en hel del imponerande författarnamn såsom tidigare nämnda Alakoski, Ebba Witt-Brattström och Steve Sem-Sandberg lovas dyka upp och prata om intressanta ämnen och sina böcker. Och hur mysigt är det egentligen inte att befinna sig i en pytteliten stad med författare och en massa litteraturälskare?
Rapport om litteraturdagarna följer såklart då jag besökt dem!

2 kommentarer:

Hermia Says sa...

Åh, hoppas du får det jättefint i Mariehamn! För flera år sedan vad jag där på litteraturdagarna, hörde bl a Vallgren, Lugn och Lindgren (Torgny). Det var så bra så bra! Årets program ser så intressant ut... Ser fram emot att läsa om dina upplevelser!

Bokbabbel sa...

åh vad kul att du ha besökt och gillat!