lördag, december 05, 2009

Del ett av elva

Misterioso av Arne Dahl XXXX-
Den första delen i serien om A-gruppen, en specialenhet inom Rikskrim som sköter speciellt komplicerade eller ömtåliga fall. Elva böcker finns det allt som allt, och då de alla har utkommit är det här en utmärkt serie att bekanta sig med då man inte behöver vänta flera år på nästa bok i serien ;). Jag har tidigare läst Mörkertal och Efterskalv och nu kände jag att det var dags att hugga tag i den första delen som stått i min bokhylla i något år eller så.
Nu får man läsa om hur A-gruppen raskt och effektivt bildas för att lösa seriemorden på högt uppstående finansmän. Jag läser om gruppens relationer och försöker förgäves minnas hur allting utvecklar sig :). Deckarintrigen är här ännu inte på topp, och ibland blir Dahls mycket annorlunda sätt att skriva lite jobbigt, men samtidigt tycker jag att det är verkligt refreshing och ser framemot fler stunder med A-gruppen!
Även denna bok är ett exempel på en titel vars innebörd klarnar först under läsningen!

2 kommentarer:

svartanova sa...

Åh! Det bästa med Arne Dahls elva är att böckerna bara blir bättre och bättre, enligt mig. Jag ska inom kort hugga tag i nummer 6. Jag längtar!

Bokbabbel sa...

läser just nr två och tycker den är bättre än ettan ja :) Låter lovande det där!