onsdag, oktober 01, 2008

Läsningen återupptagen

Hurra, jag läser igen! Nedkrupen i min säng (sent...) på kvällen och på morgonen, och nu känns det som om jag kanske kan komma ikapp lite.

"Mörkertal" av Arne Dahl XXXX-
En lite annorlunda deckare i och med att språket är rätt finurligt. Jag är inte 100 %-igt övertygad men kan definitivt tänka mig att läsa fler böcker av honom i framtiden!
Här tampas A-gruppen med en 14-årig flickas försvinnande samt en stor pedofilhärva.

"Samtidigt" XXX+
Samtidigt är en samling graphic novels-noveller av sex svenska författare. Jag störtgillar idén, men genomförandet blir aningen haltande i och med att novellerna är väldigt olika bra. Visst, alla har olika smak men....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Samtidigt låter intressant, den ska jag kolla upp.

Anonym sa...

Ser bara tre författarnamn på adlibris, varav en är Emma Adbåge. Jag gillar hennes(tvilling?)systers illustrationer, vad det nu kan vara värt. :-)