måndag, december 14, 2009

Fjärde boken om Sookie&co

Dead to the World av Charlaine Harris XXX+
Bill reser bort igen, så Sookie vet inte vem hon ska vända sig till då hon hittar vampyrsheriffen Eric vandrandes naken på en nattlig väg. Han har råkat ut för en förbannelse och tappat minnet, och Sookie får ta hand om honom. I samma veva invaderas trakten av häxor, och Sookies bror Jason försvinner.
Det är alltså mycket som händer i den här boken, och jag tycker nästan att det blir för mycket. Och så är jag inte riktigt nöjd med lösningarna på alltihop, men serien måste ju gå vidare och spänningen hållas i. Jag läser troget vidare... :)

5 kommentarer:

Lisa sa...

Alltså, jag började på den första boken i serien för ett bra tag sedan men lyckas inte komma in i den vilket har resulterat i att högen med påbörjade-men-ännu-inte-avslutade-böcker frodat till sig ännu mer. Nu skummade jag bara ditt inlägg så jag inte fick veta något viktigt, men jag förstår det som att du inte är helt nöjd men ändå fast liksom? Rekommenderar du ändå att man ska kämpa på med första...?

Bokbabbel sa...

ja det gör jag, jag var väldigt förtjust i bok nummer två och tre! en helt annan ton än i tv-serien, och även om några favoriter inte har en lika framträdande roll så är Sookies roll större (på ett bra sätt!). Kämpa lite till, förhoppningsvis belönar det dig!

Arina sa...

Det gläder mig att höra om Sookie. Jag måste absolut köpa fler delar.

Lisa sa...

Ja, de flesta verkar ju tycka att man ska ha lite överseende med bok nummer 1 så jag plockar nog upp den igen så småningom. Tack för rådet :-)

Bokbabbel sa...

ingen orsak, hoppas ni båda gillar de kommande delarna!