tisdag, december 29, 2009

Litterära nyårslöften

Inför nyår och det nya decenniet uppmanar Lyran oss att lista våra litterära nyårslöften.

1. Jag ska bli bättre på att läsa böcker ur den egna bokhyllan. Där finns rätt så många olästa böcker och de blir bara fler...
2. Jag ska bli bättre på att lägga en bok ifrån mig. Det här kan låta som ett konstigt löfte för en bokmal, men enligt devisen "So many books, so little time" så ska mindre intressanta böcker läggas åt sidan till förmånför andra som förhoppningsvis är bättre.
3. Jag ska försöka läsa lite mer varierat. Det finns t.ex. andra böcker än svenska deckare och amerikanska romaner.

8 kommentarer:

svartanova sa...

Alla dina löften passar mig också. Det finns så många saker man vill ändra på sin läsning. Eller utveckla, snarare...

God fortsättning!

Lyrans Noblesser sa...

Jag slutade läsa ut "dåliga" böcker redan förra året och har nog bara haft ett återfall i det tvångsmässiga slutförandet under året.

Hellre barfota än boklös sa...

Det låter som löften jag också kan skriva under på.

Bokbabbel sa...

"återfall" :) Kom på några "bubblare" också, som att läsa fer böcker på finska etc

Anonym sa...

Att lägga ifrån sig böcker man inte gillar låter som ett himla bra löfte tycker jag. Ibland är det bara inte värt det.

Snöfrid sa...

Gott nytt år! (lite så där i efterhand) ^^

Maria sa...

Hehe, ditt första löfte har jag också. :)

Catrin sa...

Jag ska också läsa mer ur den egna bokhyllan! Och jag ska läsa MER över huvud taget.