fredag, november 20, 2009

Nu skriver jag om julen igen

Skrattade till då jag såg frågan i Bokhoras nya enkät. Frågan gällde ifall man önskar sig böcker till jul, oh just nu är ställningen den att nästan hälften av dem som har svarat har valt alternativet Ja absolut. Jag har dock väldigt specifika krav på vad jag vill ha. Det är med andra ord inte så lätt att ge böcker åt en bokmal som man kanske kunde tro.
Tidigare skrev jag om det där med att ha böcker på sin önskelista till jul eller födelsedag. Jag har nu lämnat in min julklappsönskelista och således är de många bokförslagen jag har på den off limits för mig fram til jul.

2 kommentarer:

fia sa...

än så länge finns det inte några böcker alls på min önskelista. och det beror såklart absolut inte på att jag inte önskar mej böcker, för det för jag ju. men vem vet vad jag har hunnit läsa/köpt innan jul... det är ju det där med att hålla sej från att köpa själv och att komma ihåg vad man skrivit på listan. men jag funderar på att önska mej fogelströms stadserie, den tror jag inte att jag kommer att köpa själv.

Bokbabbel sa...

exakt, vad var det nu jag skrev på den där listan...? Jag önskar dels inbundna böcker som jag hde tänkt vänta tills de kommer i pocket, eller så böcker som jag vill läsa men som jag inte dör av att inte äga i just detta nu :) Typ.