söndag, januari 25, 2009

Söndag

Vaknar, inte sådär behagligt utsövd som var tanken, utan snarare lite groggy. Jäkla vampyrer. En hel del står på min Att göra-lista för i dag, men för att trygga nattsömnen inser jag att läsa ut Breaking Dawn bör vara en av dem.

Annars lite tråkiga tvätt- och studieuppgifter. Men kanske kommer då den fantastiska semesterlitteraturlistan att komma till mig mitt i marknadsföringsanalysen...?
Och så är jag lite sugen på att hänga på Litteraturas 12-Nobelpristagare-på-ett-år-utmaning. Jag önskade ju faktiskt mig Allt är vind till julklapp (det nappade inte) och det är Le Clézio som är först ut... Kanske en Mauritiusskildring är den ultimata litteraturen för tågresor genom Europa...?

4 kommentarer:

Tekoppen sa...

Så kul att du funderar på att hänga på vår utmaning! Hoppas att du gör slag i saken!

Bokbabbel sa...

Det hoppas jag med ;) Vore ju nyttigt som litt.vetare att få i sig lite fler Nobelpristagare!

Spanjoren sa...

Läser snart ut "Allt är vind". Första nobelpristagare som jag läser. Boken är bra, lite dyster.

Bokbabbel sa...

spanjoren: Kul att höra att den är bra, och att den passar någon som inte är så bevandrad bland Nobelpristagarna