torsdag, januari 29, 2009

Livet är allt bra ibland!

Hälsningar från en skön mini-skidsemester i östra Finland. Backarna är i fantastiskt skick och eftersom det inte är (skol)lov varken i Finland eller Ryssland är det väldigt få människor i backarna - desto bättre!
Mamma och jag har laddat upp med några inrednings- och resetidningar (Lantliv, Maalaisunelma, Mondo) som vi delvis avverkade under bilresan hit upp (visst känns tidningar lättare att läsa än romaner i bil?). Min reselektyr känns hittills perfekt avvägd även om jag misstänker att jag med alla aktiviteter såsom skidning, bastubad, mat ;), surfande samt lite skolarbete och mycket sömn inte kommer att hinna läsa allt. Värre saker har väl hänt... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läsa i bil?! Kan vanliga människor det? Har aldrig hört talas om något sådant. Kanske är det din mor som fört någon exklusiv gen vidare. Det är ju bara att gratulera (så länge ni inte kör samtidigt, förstås...)

Bokbabbel sa...

Hehe, nej, det var pappa som körde :) Och du måste förstå att det är en väääädligt lång och rak sträcka, annars klarar jag nog inte det!!