lördag, januari 24, 2009

"Reseböcker"

Snart är det dags för mig att bege mig ut och resa igen. Först en liten skidsemester med familjen, därefter stadssemester till exil-sambon och en kompis på utbyte. Däremellan kommer jag inte hem via klädskåp och bokhylla, så det är en hel del som ska packas och jag måste tänka på. Roligast är naturligtvis att fundera över läsningen. Gärna några lättlästa slukarböcker för långa post-skidningsslöa kvällar i skidstugan. Men för flyg- och tågresor vill jag ha böcker som inte väger mycket men har desto mer innehåll. Lionel Shrivers The Post-Birthday World är given, men i övrigt då? Har ni några förslag?

Men ikväll funderar jag dock främst på om jag överhuvudtaget ska gå ut och hämta den där godispåsen, Breaking Dawn är så spännande just nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Reselektyr enligt mig;

The Vampire Who Loved Me - Therese Medeiros (om du gillar vampyrisk romantik)
Damernas detektivbyrå - Alexander McCall Smith (härlig/lättsam annorlunda deckare)
Spår i snön - Sharon Sala (om man gillar deckare med inslag av kärlek)
Herrskap och Häxor - Terry Pratchett (om man gillar humoristisk fantasy)

Hoppas några av tipsen passar. :)

Bokbabbel sa...

Ojoj, en sådan hög med tips! Tusen tack! McCall Smith är redan bekant, och i Adlibris-beställningen som knappast hinner fram innan jag åker finns en Charlaine Harris - ska ge vampyrgenren en chans efter Stephhanie Meyer! Har du läst Harris?

Anonym sa...

Det var så lite! :)
Tyvärr, nån Harris har det inte blivit av än. Har varit på g många ggr dock. Får se till att första boken kommer med nästa beställning. ;)