tisdag, juli 12, 2011

Bokhamster


I dag är jag helnöjd. Klickade som vanligt runt på Amazon igår, och plötsligt var A Song of Ice and Fire-boxen (till Kindle) som jag sneglat på nedsatt till drygt 13 dollar, d.v.s. inte det vanliga 30. Gissa tre gånger om jag slog till?

Dessutom har Carol Goodmans Incubus anlänt till jobbet, så det är dags för mig att ge den och Tom Franklins Crooked Letter, Crooked Letter ett nytt hem. De får dela Adlibriskassen med Whatever You Love och The Lace Reader som var de böcker jag kunde hämta ut från biblioteket i dag. Ähum. Sjung med nu: "Bokhamstrar är vi allihopa, allihopa.."!

12 kommentarer:

Holly Hock sa...

"...o ja me" /Therese

Metta Karlsson sa...

....o du me!

Bokbabbel sa...

Finaste kören!

catariina sa...

Jag var på ditt jobb och hamstrade lite i torsdags (du var inte där, snyfts). Och igår på akedemen.
Och jaaag meeed!

Bokbabbel sa...

Nå voi, jag var nog där men tiiidigt på morgonen! Välkommen på nytt! :) Vad köpte du då?

Helena sa...

"Och jaaaag med!"

Finfin samling nytillskott, undrar vad det kan vara för klok människa som tipsat dig om dem? :) Galet avundsjuk på att du redan fått tag på Goodman, här vankas det av och av till brevlådan. To be continued!

boktok73 sa...

Vilken bokhandel jobbar du på? Skall till huvudstaden någon dag, Kindlen på ditvägen, kanske en bok på hemvägen... o ja mee!

Bokbabbel sa...

Helena: Eeh, ja Game of Thrones kan du iaf inte ta åt dig äran för :P Och Tom Franklin hade jag iaf petat på länge... :) Håller tummarna för din Goodman, annars lär den finnas även i svenska PS-butiker!

Boktok73: Huuur har du kunnat missa att det är Pocket Shop jag jobbar i? :D På järnvägsstationen alltså, titta gärna förbi, du kan ju skriva på Bokbabbels FB-wall när du är på väg så hoppas jag att jag jobbar då! :)

Maria sa...

Älskar att "alla" läser ASOIAF nu. :D Hoppas hinna med bok nr tre i sommar, var ett bra tag sedan jag läste de två första nu.

Bokbabbel sa...

Maria: Ja det blev en verklig boom, större än jag trodde med tanke på att alla inte läser fantasy och att de faktiskt är väldigt tjocka. Ska ta och skriva ihop en recension också, nu borde jag läsa under alla bibliotekskap men jag kommer på mig själv med att bara gå och längta efter boxen på Kindle. Jisses!

boktok73 sa...

Jaaa... skämmas får jag ju för att jag missat Pocket Shop... Har helt tydligt rört på mig för lite de senaste åren. Ändring på det blir det nu!

Bokbabbel sa...

Hehe, that's the spirit ;) Jag står här med stämpelkortet i högsta hugg!