måndag, november 24, 2008

Grüss gott!

P O Enquist fick Augustpriset där borta i Sverige! Någon som läst och kan tycka till?

Själv håller jag just nu till i Österrike där jag njuter av glühwein och julmarknader samt de korta avstånden i Mellaneuropa! I dag satt jag på tåget och läste Meyers New Moon och fnissade vid tanken på att jag kanske fick någon resande bokmal av annan nationalitet än österrikisk att tänka at österrikarna läser Meyer. Haha, den eventuella bokmalen hade fel, ich bin kein österrikare även om jag försöker ta mig fram på knagglande tyska och kastar in lite tyska ord i samtal och på vykort och bloggen, entschuldigung för det! ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

har endast läst Nedstörtad ängel av PO engquist och gillade den så jag kommer garanterat läsa denna också. Men kanske väntar man på pocketen ;) ha det wunderbart i österrike!

Anonym sa...

Åh, avundsjuk. Österrike är mitt favoritland! Är du där på semester?

Anonym sa...

Sehr roligt! Blir det också någon skidåkning månne? Annars ist doch Glühwein väldigt gut utan skidor också :-)

Bokbabbel sa...

stella: Ja, jag har väntat s här länge så kanske orkar jag vänta ända till pocketen... :)

(B)loggboken: Ja, Urlaub för hela slanten, träfade exil-sambo och kompis som är här på utbyte

a-lo: Sehr spass indeed, även om skidåkningen får vänta till jullovet i Tyskland! :) (Ja, förutom boknörd så är jag resegalen!)